Miittihuoneen pöydälle oli ilmestynyt punainen laatikko, jonka sisältä paljastui uusi maailma täynnä örkkejä, velhoja ja huimia seikkailuja. Matka DnD maailmaan alkoi tästä, onneksi monilla miittiläisillä oli jo kokemusta pelisarjasta mikä helpotti huomattavasti perehtymistä.

Hahmojen luontiin meni toki aikansa näin isolla porukalla, mutta hauskaa löpinää, piirtelyä ja nimien keksintää siihen matkan varrelle mahtui. Hyviä kysymyksiä myös siitä, että mitä rahalla sitten tekee, kun alkupankilla sai ostettua oikeastaan melkein kaiken mitä hahmot tarvitsivat. Kenties tässä törmää siihen, että perussääntökirjan on tarkoitus houkutella ostamaan se laajennussääntökirja, jossa sitten käsitellään mm. sitä mitä isompia juttuja voi yrittää ostaa.

Niin ja tuo raha, oikeastaan tietokonepelit vasta loivat sellaisen jatkuvasti etenevän järjestelmän, jossa rahaa pitää grindata itselleen että saa parempia aseita, että voi sitten tappaa isompia hirviöitä, joilta saa enemmän rahaa jne, jne... Ei pidä välttämättä odottaa että paperi- ja nopparoolipelissä edetään näin systemaattisesti. Yleensäkin D&D (tai AD&D) olivat ne säännöt joita yritettiin kopioiden soveltaa varhaisiin tietokoneroolipeleihin. Joten samalla ollaan ikäänkuin tietokonepelien esihistorian äärellä.

Tästä alkoi seikkailu ja todennäköisesti jatkuu ensi kerralla!

DnD toimintaan liittyvää välineistöä
PUNAINEN laatikko.
Kohtalon sinetöivät nopat.
Hahmolomake.